Om 18.43 uur zijn de verbindingen weggevallen tussen Databarn en Gyrocenter DC2.
Trans-iX maakt gebruikt van een redundant pad via We-Dare en Atrato en beide paden via Atrato zijn down gegaan op hetzelfde tijdstip. Op dit moment is nog niet helemaal duidelijk waarom beide paden down zijn gegaan.
Zodra dit is gedetecteerd is gestart met herstel werkzaamheden. Er is direct samen met We-Dare en Reasonnet een alternatief pad opgezet om Atrato heen.
Helaas heeft het in gebruik nemen van dit pad langer gekost als wij konden voorzien. Doordat er rekening mee moest worden gehouden dat de verbindingen via Atrato weer online konden komen tijdens het omzetten moest dit stap voor stap gedaan worden om te voorkomen dat er netwerk loops op zouden treden.
Om 21.20 uur kwamen de laatste VLANs online via het alternatieve pad.
Op dit moment is er een verminderde redundantie in de connectiviteit tussen de datacenters. Er zal morgen ochtend direct gestart worden met het opzetten van extra verbindingen ten einde de redundantie te herstellen.
We wachten nog op informatie over wat er mis is gegaan op de verbindingen via Atrato. Zodra wij daar meer over horen dan zullen wij deze pagina aanvullen met de nieuwe informatie.
Onze excuses voor dit ongemak. We realiseren ons dat een redundante verbinding nooit op deze manier geheel had mogen falen.
We zullen alles in het werk stellen om backup verbindingen online te brengen om op de korte termijn de situatie onder controle te houden.
Tevens zijn wij bezig met plannen om de lijnen die wij nu inkopen te vervangen door directe glasvezel verbindingen om de afhankelijkheid te verkleinen. Hier gaat alleen tijd overheen voor dit gerealiseerd kan worden.
Voor vragen kunt u contact opnemen met uw account manager, of een ticket aanmelden. Mocht u nog problemen ervaren dan kunt u contact opnemen met de service engineer op het telefoonnummer uit uw SLA.